Špecializované terapie

Naspäť na procedúry Evia Clinic

Kinesio Taping

Prispieva k liečbe a prevencii poškodení pohybového aparátu. Je hypoalergénny, neobmedzujúci, má povrchovú vrstvu odolnú proti vode a je ľahko aplikovateľný. Môže sa nosiť 24 hodín denne a poskytuje podporu až na 3 dni.

• zlepšenie cirkulácie krvi a lymfy,
  • regeneráciu neuromuskulárnych štruktúr,
  • zmierenie bolesti a stabilizáciu.

Suchá ihla

Metóda suchej ihly, kedy je potrebné nájsť tzv. trigger points – teda spúšťové body bolesti (vyzerajú ako malé hrčky) sa využíva ako pri akútnych, tak i chronických bolestiach. Tieto body sa nachádzajú hlbšie vo svaloch a utláčajú okolité cievy a nervové vlákna, čo vedie k poruchám prekrvenia svalu a vzniká bolesť. Keď ihla prenikne do takéhoto bodu, ktorý nie je možné manuálne rozmasírovať, naruší tieto stiahnuté alebo prekrížené vlákna a prichádza k okamžitej úľave resp. úľave do niekoľkých hodín. Spúšťový bod sa deaktivuje.
Pri chronickej bolesti je potrebné opakovanie aplikácie. Vpichnutím ihly do svalového uzlíka sa obnoví normálny nervovosvalový prenos a zvýšené napätie v postihnutom svale sa uvoľní.

Suchá ihla je vhodná pri liečbe akútnych a chronických bolestí:

• hlavy,
  • krku,
  • krížov,
  • stuhnutého pleca,
  • syndrómu karpálneho tunela,
  • achillovej šľachy.

Masáže

Väzivové techniky predstavujú veľmi účinnú a príjemnú masáž. Na rozdiel od masáže klasickej, pôsobí predovšetkým na úrovni nervovej. Jednotlivé orgány a tkanivá organizmu sú zásobené nervovými vláknami, ktoré sú naviac prepojené vzájomne. Za účasti vyšších nervových centier tak prichádza k rôznym reflexným zmenám. Zmeny vo vnútri orgánu môžu vyvolať zmeny na povrchu tela, v svaloch či v iných vnútorných orgánov a naopak. Tieto zmeny sprostredkováva predovšetkým tzv. vegetatívny nervový systém. Tato liečebná metóda sa využíva u funkčných, degeneratívnych a chronických reumatických ochorení v oblasti krížov a kĺbov ,poúrazových stavov.

Lymfodrenáž nohy/tvár je špeciálna hmatová technika, ktorá je zameraná na lymfatický systém kože a podkožia (tzv. povrchový miazgový systém). U Manuálnej lymfodrenáže sa pôsobí jemnými, pomalými a presne definovanými ťahmi, hmatmi a tlakom na povrch tela, čím dochádza k aktivácii pohybu lymfy v lymfatických cievach. Tieto lymfatické cievy majú za úlohu odvádzať lymfu do zberných lymfatických uzlín. Lymfatické uzliny vykonávajú filtráciu toxínov a cudzorodých látok, uvoľňujú biele krvinky do krvného obehu a tým aktivujú imunitný systém. Cieľom Manuálnej lymfodrenáže je hmatmi uvoľniť lymfatické uzliny a tým zlepšiť prietok lymfy po celom tele.

• odstraňuje opuchy tváre, nôh, rúk,
  • zastavuje tvorbu celulitídy,
  • vhodné pre ľudí s varixami (kŕčové žily),
  • uvoľňuje napätie v hlave.

Bankovanie a vákuová masáž je účinná pri detoxikácií, rozprúdení energie, bolestiach pohybového aparátu i mnohých vnútorných ťažkostiach. Je to prikladanie kruhových nádobiek s náležitým podtlakom. Týmto podtlakom sa silno otvoria póry, z ktorých sú ťahané škodliviny. Ak je miesto oslabené, prakticky vždy je to prejavené tým, že je v danej oblasti zvýšené množstvo toxínov. Často sa po bankovaní môžu vyskytnúť podliatiny vzhľadovo podobné modrinám. Bankovanie čistí krv, má protizápalový účinok, využíva sa pri liečení bolestí hlavy, migrén, reumatických chorobách, bolestiach kĺbov, k uvoľneniu nadmerného svalového tonusu, angínach, bolestiach žlčníka, žalúdka, obličiek, opuchov dolných končatín, depresiách, astmy, poruchách menštruačného cyklu, pri problémoch s trávením, pri anémií, zápaloch vaječníkov.

Kedy?

• ochorenia krvného obehu,
  • problémy tráviaceho traktu,
  • svalové bolesti,
  • hypertenzia,
  • migrény,
  • žlčníkové problémy.

Reflexná masáž chodila má diagnostický, terapeutický a preventívny zmysel. Nohy sú mimoriadne orgány. Každá noha obsahuje 26 kostí (dokopy je v oboch nohách štvrtina všetkých kostí tela), 7 200 nervových zakončení a 107 väzov. Pôsobením na reflexné zóny na chodidle sa zlepšuje krvný obeh, ovplyvňujú a stimulujú sa prakticky všetky orgány a časti tela. Na chodidlách je jeden z mnohých mikrosystémov kde máme ľahko dosiahnuteľné a ľahko terapeuticky prístupné celé telo.